Selasa, 3 September 2019

Banjir Kilat Bayan Baru Penang



Pergh.... nauzubillah mengucap panjang Long bila lalu kawasan Sunshine Mall kat area bayan baru, Penang. Ingat kan apa tiba2 abg driver bas rapid bising. Tengok2 jenguk2 la dah banjir sampai naik atas jalan raya sampai sesak sebab ada kereta yang rosak maybe sebab enjin masuk air banjir... memang total lost la kalo dah berendam dalam air macam tue kan... sampai ke depan Giant bayan baru ko.


Nak salah kan sapa bila dah jadi macam nie kan... nak salah kan JKR ka nak salah kan pihak pembina ka or masyarakat yang suka buang sampah dalam longkang sampai tersumbat terus banjir kilat bila hujan lebat..

6 ulasan:

  1. kat sini tengah kemarau
    sampai air paip kena catu

    BalasPadam
  2. bahaya tu kena hati2
    Alhamdulillah so far cuaca di Kota Kinabalu elok ja

    BalasPadam
  3. Rasanya Perlis macam nak banjir sebab sungai air nak melimpah tapi Alhamdulillah tak hujan dalam 2 hari

    BalasPadam
  4. Semoga semua baik2 saja. Semua pihak kena prihatin baru bencana2 ni boleh di elakkan. Betul tak? :)

    BalasPadam